Nejdelší loď v historii

Nejdelší loď byla postavena v loděnicích Sumimoto Heavy Industries v Tokiu již v roce 1976 a jednalo se o supertanker pro rejdaře C. Y. Tunga z Hongkongu. Za dobu svého pobytu na moři několikrát změnil tanker svůj název z původního Seawise Giant, na Happy Giant, poté Jahre Viking a nakonec na Knock Nevis. Dodnes (duben 2017) nebyla delší loď postavena.

Původně měřil tanker 378 metrů a vážil přes 480 tisíc tun, ale v roce 1981 byl společností Nippon Kokan zrekonstruován a byla mu přidána 81 metrů dlouhá středová sekce. Loď se tak prodloužila na konečných 458 metrů a váha zvýšila na 564 tisíc tun.

Po pouhých dvou plavbách sloužil tanker jako přístavní skladiště až do roku 1991, kdy byl znovu vrácen do služby. V roce 2004 jeho služba skončila a byl umístěn v suchém doku v Dubaji až do ledna 2010, kdy byl dotažen do Alangu a měsíc poté sešrotován.

Zajímavosti o tankeru:

1. Paluba byla o velikosti asi 4 fotbalových hřišť, takže se zde námořníci přesouvali na kolech.
2. Tanker byl jedním z třiceti plavidel elitní třídy ULCC (ultravelký ropný nosič).
3. Brzdná dráha tankeru byla 9 kilometrů.

Technické informace:

  • délka: 458,45 metrů
  • šířka: 68,86 metrů
  • výška:29,80 m
  • kapacita: 564 764 tun

  • ponor: 24,61 metrů
  • Výkon turbíny: 37 300 kW
  • Typ turbín: Sumimoto Stal – Laval AP parní turbíny
  • Počet turbín: 2
  • Objem: 658 362 kubíků
  • Posádka: 40 osob
  • Prázdná hmotnost: 83 191 tun
  • Výtlak: 647 955 tun
  • Hrubá prostornost: 236 710 BRT
  • Čistá prostornost: 214 793 NRT
  • Rychlost: 13 uzlů

Zdroj: Wikipedia

You may also like...

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *