Nejdelší loď v historii
Nejdelší loď byla postavena v loděnicích Sumimoto Heavy Industries v Tokiu již v roce 1976 a jednalo se o supertanker pro rejdaře C. Y. Tunga z Hongkongu. Za dobu svého pobytu na moři několikrát změnil tanker svůj název z původního Seawise Giant, na Happy Giant, poté Jahre Viking a nakonec na Knock Nevis. Dodnes (duben 2017) nebyla delší loď postavena.
Původně měřil tanker 378 metrů a vážil přes 480 tisíc tun, ale v roce 1981 byl společností Nippon Kokan zrekonstruován a byla mu přidána 81 metrů dlouhá středová sekce. Loď se tak prodloužila na konečných 458 metrů a váha zvýšila na 564 tisíc tun.
Po pouhých dvou plavbách sloužil tanker jako přístavní skladiště až do roku 1991, kdy byl znovu vrácen do služby. V roce 2004 jeho služba skončila a byl umístěn v suchém doku v Dubaji až do ledna 2010, kdy byl dotažen do Alangu a měsíc poté sešrotován.
Zajímavosti o tankeru:
1. Paluba byla o velikosti asi 4 fotbalových hřišť, takže se zde námořníci přesouvali na kolech.
2. Tanker byl jedním z třiceti plavidel elitní třídy ULCC (ultravelký ropný nosič).
3. Brzdná dráha tankeru byla 9 kilometrů.
Technické informace:
- délka: 458,45 metrů
- šířka: 68,86 metrů
- výška:29,80 m
- ponor: 24,61 metrů
- Výkon turbíny: 37 300 kW
- Typ turbín: Sumimoto Stal – Laval AP parní turbíny
- Počet turbín: 2
- Objem: 658 362 kubíků
- Posádka: 40 osob
- Prázdná hmotnost: 83 191 tun
- Výtlak: 647 955 tun
- Hrubá prostornost: 236 710 BRT
- Čistá prostornost: 214 793 NRT
- Rychlost: 13 uzlů
kapacita: 564 764 tun
Zdroj: Wikipedia